22 juni 2012

Stor tumme ur...


Ett jäkligt stort projekt som inte fått någon uppmärksamhet i år är trädgårdsarbete. Undantaget gräsklipp då.

Nu är i alla fall framsidan klar!

Orensade krukor med ibland halvvissna växter.

Lite snyggare vá? Satte även dit marmorbordet jag sedan ska ha i växthuset men det lär väl dröja innan det står klart.

Det blir så mycket pampigare med skurna kanter mot plattor.

Rörig hörna med betongkonst som bara lagts på hög och orensad rabatt.


Lite bättre : ) Använde ett rabarberblad-fat till kruka!




Funkian satte jag där för ca tre-fyra år sedan. Trivs verkligen vid vattenslangen : )


Plommonträdet fick fin cirkel igen och nu kan man se de fem salviaplantor jag satte förra året!

De andra två barrväxterna hade inte fått sina cirklar rensade på säkert två år så i dem växte gräset ända in till stammen...


Förra året skrattade äppelträdet åt mig när det bara tillverkade ett enda äpple. I år ser det ut att bli ett rikligt äppelår!

Nu är det "bara" baksidan och sidorna på trädgården kvar, suck.


Det som gör mig nästan mest deppig är mitt fina pallkrageområde... Inte en kärleksfull hand som rört det på hela säsongen. Vet inte ens om där finns några jordgubbar på plantorna, kragarna skulle satts om med revor förra året då plantorna fyllde tre år.

Jaja, jag vet vad jag kan lägga tid på framöver i alla fall!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar