10 juni 2012

Sommarbrevlåda och diverse


I fredags köpte jag en ny brevlåda på Bauhaus och ändamålet var att göra en sommarbrevlåda och här är resultatet!

Köpte servetterna för ett par veckor sedan, fastnade direkt för de härliga jordgubbarna, det finns inte mycket mer som skriker sommar ju : )
Nu ska den bara torka tills imorgon och sedan lackas och torka ett dygn innan upphängning!

Annars har dagen bestått av lite motion i form av Leifning med Joakim som ville komma igång med träning. Jag har inte joggat på en månad drygt så jag tyckte det var lagom takt idag. Leifning innebär joggrörelse fast långsamt. Som ett mellanting mellan jogg och promenad. Perfekt för nybörjaren som har noll flås och som vill ha en liten självförtroende-boost med att klara en längre distans än vad det blivit med jogg direkt. Leifning håller pulsen relativt låg men är minst lika effektivt för att bygga upp konditionen. Döpt efter en gympalärare i Hörby.

Köpte en begagnad duk på Förmedlingscentralen igår. Gillar att använda saker som inte är nyproducerade utan har en historia och dessutom är det ju ofta billigt.

När jag satte upp tv:n i sovrummet fick min hemmagjorda smyckesvägg flytta och står nu lite provisoriskt på fel håll. Det är en gammal metall-nätdörr till ett Ikea skoskåp jag gjorde om när skåpet slängdes. Sprayade metallen vit, ramen mörkbrun och satte skruvar med ringar och muttrar i nätet som smyckeshållare.

Och idag satte jag upp nagellacks-hyllorna bredvid tv:n också som hängde under smyckesväggen tidigare. Lite projekt tummen ur eftersom de säkert hade kunnat ligga på golvet någon vecka till om jag inte hade bestämt mig för att så omgående som möjligt numera göra saker helt färdiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar