25 juni 2012

Bilbingo i Linderöd


Skulle egentligen rida när jag kom hem men det regnade hemma också så det blev inget. Hoppas på mer tur imorgon.

I byn är det om sommaren bilbingo på måndagar och jag har stått i en av hoddorna och sålt lotter men eftersom jag aldrig haft bil har jag inte varit besökare på bingot. Känns ju inte som samma grej att sitta i klubbstugan när det är bilbingo.

Men idag var det dags 18:45! Köpte bingobrickor för 100 kr och vann inget : ) men det var för att uppleva det som jag var där, inte för att vinna.

Ångrade bittert att jag inte hade tjockare tröja på mig än en stickad med trekvartsärm. Det regnade konstant och var kallt, med lite nervevad ruta för att höra utropen och avstängd bil kan jag lova att det var fruset... trots vädret var det fullt av bilar och jag trodde jag skulle vara i god tid som kom dit kvart över sex.

Som nybörjare var det lagom med två brickor samtidigt. Klädnypor, neonpenna och underlag till bingobrickorna hade jag packat med mig!

Som sällskap hade jag en påse av nya favoritsnacksen. I byns lanthandel har de börjat sälja salta pinnar, extra tjocka med jordnötskräm inuti. Galet beroendeframkallande...

Kan tänka mig att åka dit igen såvida det inte är fulväder för frysa vill jag inte göra igen. Försökte värma upp bilen under pausen men lyckades inte få den så varm som jag skulle vilja : )

2 kommentarer:

  1. Bilbingo har jag funderat på i 10 år så jag hänger nog gärna med dig nästa gång du ska dit.

    SvaraRadera
  2. Det blir troligtvis måndag för Linisen var också sugen! Kul : )))

    SvaraRadera