22 juni 2012

Midsommar - FREEDOM!!!


Oh vilken dag... startade vid kvart i tio då Baltis och jag begav oss till bussen och åkte till Malmö med fjärilar i magen : ) Mötte upp J på Värnhem och åkte sedan till Hyllie där han skulle åka vidare på semester och jag fick ett par bilnycklar i handen och fri tillgång till bil i nio dagar!!!

Med Baltis i bagaget styrde jag kosan mot mammas lägenhet!

Hon var rätt nyfiken på min bilkörning så vi åkte på utflykt till Klagshamn och gick promenad med Baltis.

Jag försökte förklara att hundar inte får bada på stranden mellan maj och augusti och han tyckte de var idioter som bestämt det. Det är ju samma vatten som de andra månaderna sa han. Jag lovade en badtur till Bosarpssjön och då tyckte han det var ok men grymtade ändå lite svordomar då vi gick därifrån.

Det är en vacker liten småbåtshamn i Klagshamn!

Mamma gillar inte regn men hon var inte sur trots att hon ser så ut.

Lämnade av mamma och körde sedan till Malmborgs och Willys i Limhamn! Därefter hemåt med stopp på Ica i Hörby. Skulle egentligen bara ha grillkol och en Ben & Jerrys men kom därifrån 600 kr fattigare utan grillkol och B&J. Typiskt.

Men en riktig buffémiddag blev det! Kunde inte bestämma mig för om jag var sugen på midsommarmat eller tapas så det blev en mix av båda...

Ska strax njuta av en skål jordgubbar med vaniljglass och sen hoppa i säng för imorgon behöver jag städa inför besök!

1 kommentar:

  1. Kan tipsa dig om att det är loppis på Venestads IP 30 juni med start 10:00. Om du vill passa på att utnyttja bilen till max :).

    SvaraRadera