5 juni 2012

KonsumentHäxan varnar för Netonnet

För ett par dagar sedan skrev jag följande i ett inlägg:

"I fredags hade jag bestämt med en granne att få hjälp med att sätta upp mina tv-apparater med väggfästena! Jag hade fått tre paket från Netonnet, en tv till sovrummet och de andra två med väggfästen. Näst största paketet innehöll väggfäste till nya tv:n men döm om min förvåning när det minsta paketet packades upp, följesedeln sa att det skulle vara väggfäste men någon lagerklant hade stoppat ner en MP3-SPELARE!!! Varför finns det så mycket inkompetent personal överallt??? Garanterar ett samtal till dem imorgon och jag vet hur det ska sluta."

Jag ringde dem igår morse och berättade att jag fått fel vara och undrade hur de tänkte lösa situationen. Fick ett kallt svar att de skulle skicka väggfästet och en fraktsedel så att jag kunde returnera mp3-spelaren.
När jag frågade vad för kompensation jag skulle få för att jag ska ta mig med cykel och buss och promenad under tre timmar för att hämta ut ett paket och ännu en gång få hit hjälp för att sätta upp tv:n fick jag exakt samma svar igen. De skulle skicka väggfäste och sedan fraktsedel för retur av spelaren.
Jag frågade då om han inte hört frågan och att han gärna fick ta en paus och gå och fråga någon som eventuellt visste hur god skötsel av en kundrelation såg ut.
Han återkom efter ett par minuter med erbjudandet om ett presentkort på 50 SEK. Då kunde jag inte hålla mig utan blev ganska förbannad. Frågade hur de tyckte det var kompensation att ge mig ett presentkort på ett belopp så litet att det enbart funkar som delbetslning på en annan vara och om de trodde jag var så dum att jag gick med på att ge dem mer pengar än jag redan gjort för att de uppenbarligen både har inkompetent lager- och kundtjänstpersonal. Sen la vi på luren.

Med en gång skickade jag ett argt mail till dem med händelseförlopp och deras idiotiska bemötande och fick igårkväll svaret att presentkortet var den enda kompensation de kunde ge mig.
Jag svarade att det var oacceptabelt och att fick en enda chans till på sig att höra om och göra rätt.

Imorse fick jag mail ifrån dem att de skulle leverera väggfästet med bud till min dörr vid tillfälle som passar mig och att jag kan behålla mp3-spelaren. Skickade svar och tackade för att jag äntligen fått kontakt med någon som vet hur man behåller en kund och får denne att rekommendera företaget till andra. Men att det tyvärr var för sent för vår del och att jag nog aldrig mer handlar i Netonnets webbutik.

Så... Vågar du handla till bra priser och riskera gräl med deras övervägande urdåliga kund(service???) så varsågod.

Själv hade jag nog valt ett annat företag och betalt en lite högre peng för produkterna. God service ingår i priset och jag betalar gärna för att bli bemött väl som kund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar