29 juni 2012

Grande finale fast inte sist men längst


Igår var det så dags för den stora roadtrippen. Jag har i flera år dagdrömt om belöningen efter taget körkort och det har varit att köra ganska långt helt själv i bilen. Så det blev Ullared : ) hade ingen lång inköpslista men naggande god och klockan var ställd på 8:30 för avresa 9 (är ingen morgonsölare utan fort ska det gå).

Vaknade av en gnyende 8:20 vilket var Baltis som stor vid dörren och ville ut, händer typ en gång om året och naturligtvis just igår!!! Så det blev ut direkt och sen kom det grejer ur både hans rumpa och mun. Hundpassaren skulle komma första gången 11:30 men jag vågade ju inte köra förrän jag visste att han var ok. Hade varit hemskt egoistiskt att sticka och orolig var jag att min roadtrip inte skulle bli av. Men han såg lycklig ut efteråt och vid 10 kände jag att jag kunde köra, han hade inte visat tecken på illamående på en timme och jag fick ingen rapport senare heller om han var kass.

Så jag tog det lilla lugna på vägen upp, fikade typ två gånger och njöt av att inte ha ngn att ta hänsyn till eller ha en tid att passa. Grymt nöjd med att jag tog med min iPad, musik under mer än 40 mil och bara 33 % batteri använt. Gillar ju inte radio och nu kunde jag ha mina egna spellistor : )

Landade vid Gekås 13:30 och var redo för lite shopping!!! Ganska mycket folk var där men det är inget som stör mig.

Det blev ett regnställ med sydväst : )

Ridväst

Ett par nya short chaps

Helskodda ridbyxor "denim" och oskodda röda. Kunde inte låta bli de röda som i verkligheten är klarröda.

Svarta supermjuka shorts

Och likadana klarröda

Touchpenna till iPad och billaddare till iPhone/iPad.

Förutom detta så blev det obligatoriskt tvättmedel, sköljmedel, grillkol, tändklossar till kamin, kaminrengöring, tandkräm, bakpapper, folie och guacamoledip. Ja jag vet att den bara är 5 % avocado i santa Marias dip men den är förbannat god och billig på Gekås.
Dessvärre var det mesta i klädesväg slut i M så det blev ingen jumpsuit och inga sport-bh:ar, suck : (((

Landade hemma vid 21:30 och hämtade upp ett par hundar som jag ska passa en vecka. Mycket hundar på liten yta nu.

Det var precis så härligt som jag föreställt mig att köra roadtrip själv och jag längtar tills jag har min egen bil : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar