24 juni 2012

Badkrukan + badankan = sant


Dagens utflykt med fina bilen blev till Bosarpssjön! Jag vägrar med sällsynta undantag att bada i svenskt vatten men är sambo med en som gärna bott i hus med sjötomt.

Ge mig kommandot "hopp i och bada" nu med en gång för i hel****

Perfekt temperatur : )))

Hämta pinne hämta pinne hämta pinne

Lämna pinne lämna pinne lämna pinne

Själv avnjöt jag en glass medan jag tittade på vattenplaskspektaklet.

Han älskar att dyka min lilla Utter...

...och hämta upp stenar och stockar om han hittar med tassarna.

Sen är det obligatoriskt att rulla sig i jorden efter ett dopp. Fast det är nog för att han vet att jag skickar i honom för ett sista simtag för att bli ren igen, hmmm...

Efter badturen blev det promenad på helt ny väg : )

Körde in om motellet och tittade på loppisen innan jag åkte hem. Inget roligt idag men kanske en annan dag att man fyndar! Låga priser var det i alla fall.

Väl hemma fanns det fortfarande energi kvar och han var lurvig och söt för han var fortfarande våt.

Men efter date med borste och hårfön, silkesmjuk och mysig : )

Dagens utflykt var lite speciell. Nu har jag haft bilen i tre dagar men idag var första gången jag var på ett ställe jag inte annars kan besöka själv. Visst, jag kan ju cykla 6 eller 12 km till Bosarpssjön men det finns det ingen poäng med utan Balthazar och han klarar ju inte så lång väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar