23 juni 2012

Finbesök och take away


Idag vid lunch kom min vän Andreas och hans femårige son på besök!

Vi packade matsäck och hade picknick i skogen! Sen gick vi till bondgården och klappade hästarna och tittade på kossorna, grisarna och hönsen : )

När de åkt funderade jag en stund på vad jag skulle göra och eftersom det var middagstid och jag hade "hämta pizza från Tollarp" på listan att göra när jag har bilen så blev det en tur dit!

Handlade på Connys men fläskfilén var så förbannat salt att jag ångrade att jag inte handlat på Björkhällan istället.

På Ica handlade jag en B&J! Det blev ingen på Ica igår i Hörby för de hade varken Caramel Chew Chew eller nya The Vermonster som är mina favoriter. De sålde även GB halvliters för 7 kr så jag köpte fem som var maxantalet. Bra att ha hemma i frysen : )

Tog vändan via Skättiljunga och Rickarum hem, är förtjust i den vägen, så mycket träd och backar att köra på, fin väg helt enkelt!

Ska jag till Tollarp får jag cykla 30 min innan bussen går, ta bussen i ca 15 min och sedan promenera till Ica en kvart. Enkel resa. Med bil från dörr till Ica, 20 min. Helt otroligt vad lätt det är. Jag var borta nästan exakt en timme, då var jag på Ica sedan Connys och sedan Ica igen och tog ändå en omväg hem för finare väg. Annars är jag borta drygt 3h utan bil. Och inga väntetider heller : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar