9 juni 2012

Auktionslördag


Idag kom J hit på förmiddagen för det var dags för trip till Tyringe för auktion! Fick en underbar blomsterbukett : )

Första gången jag kör med riktiga körkortet och det kändes härligt! På något sätt var det med mer självförtroende jag körde idag, ngn som inte har vunning i att säga att jag kan köra bra har bestämt det och gett mig kortet. Men självklart rådfrågade jag J vid ett par tillfällen om vad som var bäst i just den trafiksituationen. Vi var på FMC i Tyringe också och där handlade jag ett par brätten petunior och J passade dem medan jag hämtade bilen. Det var en mysig känsla att göra det för första gången! Måtte jag aldrig glömma hur bra det känns och ta det för givet!!!

När vi först kom dit var det molnigt men det varade bara en halvtimme sen sken solen resten av dagen!

Dåligt med intressanta objekt idag. Hade spanat in ett set med kaffekanna, gräddsnipa och sockerskål i nysilver men det var anbud på det som startade på 500 kr... Jag hade satt mitt maxpris till 375 kr så det var ju lite surt.

Men en bra kompensation var denna gjutjärnslampan! Har en med annat mönster och med kupa i samma porslin som mamma och jag hade när jag var liten.
Men denna betalade jag 30 kr för och kunde inte låta bli... kul att byta då och då.

En trip till Citygross och lite matshopping och sen hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar