2 juli 2012

Loppis i Venestad


I lördags drog jag upp mamma tidigt till hennes förtret för vi skulle på loppis efter tips här i bloggen, tack Maria : )
Men det åskade på fredag kväll så jag hade ändå dragit ut sladdar och antennkabel så vi kunde inte titta på tv.

Jag hade ingen aning om att Venestad bara låg en liten bit från Linderöd och än mindre att de hade en enormt stor loppis varje år!

De skulle öppna kl 10 och eftersom det var 10 kr inträde trodde jag att de höll på den tiden. Men vi parkerade några minuter efter tio och då kom folk bärandes med grejer ut till parkeringen. Tråkigt när man gör vad man kan för att fynda.

Allt av intresse var redan sålt eller så hade de bara skit till att börja med. Så vi tog en fika och njöt av solen!

Kl 11:30 skulle auktionen börja och då man tittade på de få saker som skulle vara med insåg man att det som var värt att köpa på hela stället hade de plockat ut till auktion. Inte var det mycket och jag hade alldeles för mycket att göra hemma innan kvällens event för att stanna. Då det dessutom var hundratals människor som kunde buda om några få ting fanns det inte en chans att fynda där heller!

På väg ut gick jag en runda bland bokborden och köpte ett antal blandade böcker i alla fall!

Om jag kan gå nästa år ska jag bannemig vara där kl 9 och vara först in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar