9 juli 2012

Hörby marknad


Förra veckan var det premiär för mig med sommarens marknader och först ut var Hörby marknad med Linisen!

Köpte obligatoriska strumpor! Brukar vara 14 par/100 kr men det fanns inte så många jag tyckte var snygga.

Köpte Degeberga ölkorv som är en av mina svagheter. Ingen annan ölkorv funkar men denna är torr och underbart god!

Lite fikapaus halvvägs. Det är så gott med kladdkakemuffins, måste baka det någon dag.

Sen blev det lite penslar (är för lat för att rengöra så jag slänger och behöver därför en mindre arsenal hemma) för mycket billig peng och sur godisrem.

På vägen hem körde jag inom Ekeboda handelsträdgård där jag köpt mina regnbågsbräken. Är omöjligt att hitta dem så jag chansar på att de har fler de fåtal gånger jag har möjlighet att titta inom.

Det blev fem plantor alunrot istället för en tjuga stycket. Också denen växt som är en favorit och mycket tacksam att sköta. Eller inte sköta rättare sagt.
Den lilla irisen köpte jag på marknaden för 20 kr, det står en dam varje år på nya torg och säljer från sin trädgård och naturligtvis har hon alltid något jag vill ha hem.

Sen svängde jag inom köttbutiken på Ekerödsrasten och fick en stor påse märgben för att jag var så söt : ) jag gade faktiskt tänkt betala för den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar