26 juli 2012

Pricka av på att-göra-listan...


Varje gång jag cyklar hemifrån känner jag mig så priviligerad att få bo mitt i sådan här natur...

Idag hade jag lite ärenden att fixa men hann med att sola en timme innan avfärd. Vill vara lagom brun men har mycket lite tålamod med att ligga stilla i solen. Det känns liksom efter tio minuter som att det kokar inombords... Så 30 min på varje sida kör jag, då har jag ett tidsmål och det känns mer som en syssla som ska göras och det funkar hyfsat.

Ibland tänker man knappt så långt som näsan räcker ; ) jag hade ju en tid på salong för IPL-behandling... en rätt stor grej att komma ihåg är att man inte får sola en månad innan och en månad efter behandling...och det kom jag på först efter laserbehandlingen! Men det verkar inte ha spelat ngn roll men helt säker är jag väl imorgon.
Idag var det femte tillfället för armhålor och andra för bikinilinjen. Nästa behandling om två månader men då lär det inte vara något jag behöver komma ihåg, att inte sola innan.

Hann inom Panduro och köpte pysselgrejer till Manfreds dop och en gjutform för rund trampsten eller vad man nu vill använda den till. Kliar lite i betonggjutar-nerven så det är nog dags i dagarna. Köpte tre säckar betong för ett par veckor sedan!

Sen skulle jag ha lite tyger men hade varken tid eller lust att åka ända ut till Svågertorp. Så jag googlade och hittade en Runes tygaffär på Bragegatan vid Södervärn. Gjorde den stora missen att inte ringa dit först och när jag väl kom dit var det igenbommat : ( riktigt surt eftersom området mellan Södervärn och Heleneholm är ett ställe jag definitivt inte känner mig bekväm vid.

Men jag promenerade tillbaka och tog en sväng till Möllevången och frossade i frukt och grönsaker!

Sist jag var där hade jag med mig Baltis och vi blev tillsagda att lämna torget för han fick inte vistas bland fruktstånden av hygienskäl??? Det var det mest idiotiska jag hört på länge, alla dessa fåglar som skiter från luften och pickar bland frukten då? Och alla avgaser vid Bergsgatan ska vi inte ens diskutera. Men en kopplad lydig hund får inte följa tätt till mattes sida.

Det blev en halv gigantisk vattenmelon, donutpersikor, jordgubbar, plommon, vindruvor och bamsebönor. Och en frp äkta grekisk fetaost på 800g från Baghdad Livs. Min favoritaffär där det sålts feta i lösvikt hade slagit igen och jag hittade ingen annan sådan affär.
Skulle dessutom köpa med mig lite baksnask från Al Basha men där var också stängt utan skylt : (

Så kvällens middag blev vattenmelon med feta och en jätteskål frukt som krossats under hemfärden. Ska inte handla en massa frukt utan att ha en bil att transportera det med.

Sista anhalt innan hemfärd var Quiltameva för inköp av tyger till ett nytt projekt. Fantastiskt mycket tyger och väldigt fin service. Rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar