23 juli 2012

Ännu en weekendrapport


I fredags var det dags för Linderödsrock!
Calle Kristiansson, Dan Hylander, Janne Bark och Amanda Fondell (byns stolthet) höll konsert 19-22 med insläpp17 och många passade på att ha picknick inkl sällskapet jag ingick i. Inte så många biljetter sålda men det var bra stämning!

Amanda fick klart vara huvudakten och hon var bra men jag föredrar de lugnare låtarna där det inte skriks så mycket.

Fick fina presenter i fredags, choklad och strumpor, kan man annat än bli jätteglad? : )

I lördags fick jag hjälp med att få upp min tv på väggen, äntligen!!! Åh vad nöjd jag är!!!

På eftermiddagen kom bästis P och hennes sambo på fika och min gullunge Manfred. Han föddes två månader för tidigtmen väger nu fina 5 kg.

Jösses vad denna krabat lindat mitt hjärta kring sitt lillfinger.
P och hennes sambo frågade om jag ville bli hans fadder, han ska döpas i augusti och jag ska hålla honom! Och ja självfallet svarade jag ja och lika självfallet storgrät jag. Det gjorde jag ett par timmar senare också när jag bara satt och tittade på honom där han snusade i min famn. Bara för att han är så himla himla fin.

När de åkt fick jag hjälp av en grannes bil att starta Bettan så jag kunde klippa gräset och Baltis verkade väldigt nöjd med sin mattes jobb.

Baltis och min morgontur idag bjöd på sommarkantareller och bär från trädgården! Vita, röda och svarta vinbär, gröna och röda krusbär, vilda och amerikanska blåbär, hallon och jordgubbar!

Fick Linas vallmo som hon haft i trädgården men inte ville ha längre! Ser fram emot massor med fina blommor nästa sommar!

Kvällen har bl.a. bestått av ridtur på en styck fjant.
Nu är han inne i en period då han testar mig efter att i ett år varit from som ett lamm. Han ska helt plötsligt inte gå fram utan hem mot stallet.
Första gången det hände var jag ganska chanslös eftersom jag aldrig ridit med spö och eftersom han vann efter en annars ganska utdragen strid så testar han mig nu typ varje gång. I förra veckan bråkade vi närmre 20 min innan jag vann och idag bara ett par minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar