2 juli 2012

Trädgårdsdag och farväl till bilen


Igår var mamma och jag ute i trädgården och pysslade. Planterade blomlådor och högtryckstvättade prylar. Det är nog den roligaste uteleksaken jag har förutom traktorn Bettan.

Ett bra tag har jag sett en fågel flyga från uterummets utsida när jag gått ut dit. Har inte tänkt så mycket på varför men igår upptäckte vi att det ju är för att hen har ungar där!!! Tre stycken tittade ut ovanför kanten, såå söta!

Vid 18 körde vi mot Malmö men stannade på Ekerödsrasten för mat och som vanligt (de få gånger jag är där) åt jag köttbullar, de är underbart goda.

Lämnade mamma i Bunkeflo och mötte sedan upp J och överlämnade en nystädad och putsad bil! Känns helt ok att inte ha den längre, jag fick ju gjort precis allt jag hade på listan som jag ville göra! Men han ska tågpendla till jobbet så länge sommarkortet gäller så vill jag låna den får jag det. Blir nog en omgång till i augusti tror jag minsann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar