8 juli 2012

Aj aj, liten sjuk Baltis



Min lilla trattis...

Dagen började med att titta till Baltis våtexem som jag upptäckte igårkväll. Stackarn hade lite var i pälsen vid vänster öra och jag fick raka bort ganska mycket päls för att komma ut till frisk hud. Det hade vuxit under natten dessutom så jag fick klippa ännu mer idag.
Så nu är det tratt på natten och närhelst jag inte har dunderkoll på honom för han kliar bort ruvorna så fort jag försvinner utom synhåll. Och sen penslar jag på potatismjöl varje timme för att torka ut exemet.

Inomhus är det också både varmt och lite fuktigt vilket knappast hjälper så jag satte luftvärmepumpen på air condition och 19 grader så det ska göra tillvaron lite trevligare för honom <3

I övrigt har dagen bjudit på perfekt sommarväder! Nybakade bullar, promenader och glass och trevligt sällskap : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar