18 juli 2012

Färdigrensat


Ikväll var jag på sista trippen till tippen : ) glömde kvar lite när jag körde släp förra veckan och hade en del som jag rensat ur skjulet. Skrotbilen jag haft stående i tre år på tomten hämtades förra veckan och i den hade jag haft verktygsskjul så där var också lite som åkte iväg. Allt kunde läggas i påsar och säckar så det räckte med en bil full!

Tankade på vägen hem och kände igår när jag körde att bilen drog åt vänster. Fick hjälp på macken att lära mig hur man kollar hur mycket luft däcken ska ha och hur man använde luftmackapären!


Vid 21 var det kvällspromenaden med Baltis och hans bästis Kajsa och jag gick upp på heden för att titta på alla kossor jag hört skulle gå där men de var utom synhåll. Kajsa var noggrann och dubbelkollade att vi faktiskt inte kunde se några.


Baltis däremot spanade hellre in mot skogen där ett upprört rådjur stod och skrekbrölade. Hemskt ljud. Ska nog gå upp här på kalhygget en dag och norpa några tyvor av det röda gräset och plantera hemma. Det är helt underbart när det blommar och jag älskar prydnadsgräs i rabatter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar