2 juli 2012

Linderöds Krogrunda


I lördags var det dags för årets Krogrunda! Det har varit uppehåll i två år pga för lite intresse och just de två åren är det två väninnor och jag som lagt ner en massa tid för att styra ihop eventet. Men nu var det idrottsföreningen som tagit över så intresset från folk i byn var lite högre. Tråkigt när det blir så att det beror på vem som anordnar det men kul att det blev av.

Man ses kl 17 vid idrottsplatsen och betalar för efterfesten (100 kr) och får en lapp med var man ska äta förrätt, varmrätt och dessert. Färdas gör man med cykel och är ca 10 pers på varje rätt. Varje gång i olika grupper och sen träffas man igen vid idrottsplatsen för live-musik och mingel.

Som vanligt fick jag förrätt och hade med mig tio glada hem och bjöd på smörrebröd. Man får veta i god tid om man ska hålla en av rätterna och får pengar av gästerna när de kommer. 25 kr förrätt, 50 kr varmrätt, 20 kr dessert.

Vädret var perfekt så vi satt ute! Jag stannade på efterfesten till halv ett och sen lite nattamat när jag kom hem, fanns en del smörrebröd kvar : )

Temat i år var vit klädsel så jag hade en vit 50-talsklänning och vita stiletter till det.

En hel del fylla som vanligt och tjafs och bråk från några. Själv nöjde jag mig med läsk hela kvällen. Det är så lustigt, det verkar som att enda förklaringen till att man väljer att inte dricka måste vara att man ska köra bil eller har ett sjukdomsproblem med alkoholen. Det är bara sorgliga människor som måste dricka för att kunna fira fest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar