28 februari 2010

Slow Sunday

Kvällen igår var väldigt mysig. Lina hade lagat lasagne och gjort en underbart god panna cotta till dessert med chokladpynt som hon låtit svalna på bubbelplast. Piffigt värre!

Jag hade väl föreställningen att planering inför skidresan innebar mer än det vi faktiskt pratade om men det är ju killar inblandade så det stannade vid beslutet att var och en ansvarar för middag vars en kväll. Jaha. Det blir nog bra tror jag. Lina har inte bestämt sig om det blir skidor eller snowboard ännu men jag är bergsäker på att jag satsar på snowboard!

Idag har jag städat undan rejält och ska strax promenera med Baltis innan jag fortsätter på min uppsats. Imorgon ringer jag examinatorn och kräver byte av handledare för nu har jag fått nog. Jag mailade henne i tisdags och har fortfarande inte fått något svar. Så får det inte gå till och det är enbart såhär hon bemött mig under de veckor vi jobbat.

Ikväll åker hunden och jag till mamma för jag ska träffa min praktikplats kl 9 imorgon och känner inte för att ta 7-bussen alls. Ska dessutom hålla en intervju imorgon efter lunch och sedan möte upp J för middag och en möjlig roadtrip.

Solen skiner och det är nästan lite varmt ute. Det droppar och plaskar överallt när snön smälter bort och det är ren och skär lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar