20 februari 2010

Nedrigt

Läser den HÄR artikeln på Aftonbladet och tycker det är så nedrigt gjort.
.
Att kvinnan ska få ha ensam bestämmanderätt över sin kropp vid en graviditet är inget att diskutera enligt mig men då vill det ju till att man innehar både etik och moral.

I artikeln berättar en pappa om sitt ofrivilliga föräldraskap och jag förstår inte hur kvinnor tänker som lurar män till föräldraskapet.
Vill man så gärna ha barn men är utan karl så finns alternativet insemination där mannen är anonym och kontrollerad och kostnaden ligger på max 2000 kr. För den summan finns det ingen blivande mamma som kan säga att hon inte har råd med tanke på den ekonomi man bör ha för att skaffa barn överhuvudtaget.

Att skaffa barn utan en pappa med i bilden ser jag inte som ett hinder alls. Ett barn behöver manliga förebilder och det finns inget som säger att dessa måste vara besläktade, se på mig, jag blev hur bra som helst ; ) för i mitt fall blev det två lärare som jag tydde mig till när jag var yngre.
,
Att skaffa barn med en man som inte är beredd på föräldraskapet går ut över barnet och det är inte rätt. Hur kan man som kvinna dessutom möta blicken och stå för att man lurat en man under barnets uppväxt om mannen beslutar att ta del av barnets liv? Huja vilken sits. Nej så desperat finns det inten ursäkt för att bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar