20 februari 2010

My sister's keeper


Filmen kom med posten idag så äntligen fick jag sett den. Denna skivan var i alla fall repfri.
.
Det kommer inte bli en favorit för jag vill aldrig mer se den. Inte för att den inte var bra utan för att den var för bra. Det var som att resa tillbaka sex år i tiden när min man var sjuk, samma sjukdom som dottern i filmen, leukemi.
Jag grät som en tok för jag mindes precis alla svängningar mellan hopp och återfall, cellgifter och transplantationer.
Att uppfylla de sista drömmarna hos den man älskar mest för att den personen snart ska dö är omänskligt och åter blir jag övertygad om att det inte finns någon Gud, bara naturen som har sitt eviga och ofta smärtsamma kretslopp. Döden är bara vacker för den som är sjuk, för oss som älskade och finns kvar återstår bara en lång och arbetsam resa för att läka våra sorger.
.
Well, det var en mycket vacker film samtidigt och jag rekommenderar verkligen er att se den om ni inte gjort det. Och jag garanterar att den är verklighetstrogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar