12 februari 2010

French weekend

Nu inleds den franska helgen som mynnar ut i årets mest bisarra högtid, Alla Hjärtans dag! Måtte jag aldrig träffa den karl som endast eller knappast ens på denna dag kan visa uppskattning! Då fortsätter jag hellre leva själv.
Men den oturen har jag aldrig haft och i år blir första gången jag firar själv. Ska bara fundera ut hur jag ska visa mig själv mer uppskattning än vanligt, hmmm...

Hur som, fredagsmyset inleds med lite mer energi än igår = lite trevligare mat *rossligt skratt*. Ska laga mig en fransk paj tänkte jag, snäppet bättre än gårdagens korv med senap och... ja just det, inget mer. Skäms och skrattar samtidigt, men så blir det när hjärnan är varmare än vanligt och inte kan tänka hela tankesträngen klart.
Idag blev det bara "sova soffan" en timme innan ögonen tyckte att de blivit pigga igen. Lojalt höll Baltis mig sällskap, i alla fall tills jag somnat för han var borta när jag vaknade upp. Kände för att pyssla om honom lite och har i några dagar fingrat på hans tassar och känt hur långa klorna blivit. Så fram med pannlampan och sedan blev det till att skämmas lite till. Herregud, att jycken har kunnat gå! Fick klippt säkert en centimeter på vissa klor. Han såg inte nämnvärt gladare ut när vi sedan gick på promenad, lika "löptik-tokig" som han varit senaste veckan. Ska kissa, dräggla, slicka på all snö överallt.

Nej nu så, upp och hoppa och fixa pajen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar