1 februari 2010

KonsumentHäxan - Telias telefonkö


Första gången jag ringer är telefonkön hos Telia så lång att de ber mig ringa vid ett annat tillfälle. När jag nu ringer igen kommer jag fram till telefonkön men är placerad som nummer 84.
84??? Inte rimligt, fy på er Telia.
.
Update: När jag efter 25 minuter väl kom fram möttes jag av världens trevligaste kundtjänstmedarbetare.
Jag ansåg att min post för datasurf var lite väl hög för december månad då jag tecknat ett abonnemang som jag fått förklarat för mig innebar att jag för 29 kr/mån kunde mobilblogga via e-post hur mycket jag ville. Detta stämde inte riktigt men hon förstod att jag kände mig lurad och korrigerade min räkning. Nu har jag fram till påsk gratis med nya mobilen ett abonnemang för 69 kr/mån där jag faktiskt kan mobilblogga fritt och det kan jag tycka är rimligt att fortsätta med. Så räkningen skruvades ner från 685 kr till 448 kr. Verkligen snällt då det inte var något hon hade behövt, det var ju ett missförstånd. Det kallas goodwill, lär er det alla snåla företag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar