26 februari 2010

Bra morgon

Jag hade satt klockan i morse för att komma upp och ringa några samtal. När hemtelefonen ringde flög jag upp ur sängen och såg att det var jobbet. Jag visste att jag inte skulle jobba idag men paniken infann sig trots det och det hade slutat ringa innan jag hittat min kalender och kunde dubbelkolla. Den var tom och jag ringde upp och de ville veta om jag kunde jobba idag men nej, det går ju inte.

Jag fick i alla fall inbokat tre intervjuer till examensarbetet men två backade ur när jag nu ringde för att bestämma tid. Tråkigt, jag kan ju inte bara ha 4 intervjuer men vad ska man göra när folk först tackar ja sedan nej? De flesta jag ringt uppger att de inte har tid men vad är en timme egentligen när man gör en god gärning?

Nu sitter jag på bussen mot K-stad och ska först köpa månadskort sedan åka till skolan. Där ska jag hämta upp diktafonen jag stått på kö för och låna böcker på biblioteket. Sedan mot stan och lite ärenden. På väg hem ska jag hämta upp ett paket i Tollarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar