26 februari 2010

Fräsch igen

Pratade med en granne på väg hem som förvånat pekade på pannan och undrade vad "det där var". Jag trodde jag var smutsig och drog vanten över pannan men han skrattade till och sa "nej nej"! Då förstod jag att han menade alla vita hår och jag skrattade till jag med och berättade att jag fick mina första vita hårstrå när jag var 17. Vilket innebär färgning varje månad. Hade det varit jämnt i håret hade det varit en sak men nu är det luggen och tinningarna som är vita, inte grå. Kritvita. Så det var bara hem och färga håret, tur jag hade en paket hemma.
Även epilerad, nylackade naglar i China Glaze "coral star" som nog blir en ny favorit och färgade bryn. Fräsch känns det som i alla fall.

Nu väntar dag 2 i "lär dig dricka te" och ikväll valde jag indian chai. Vaniljteet igår vet jag inte om jag kan kalla vanilj och sträv blev man i munnen. Fattar inte vad det är som är så fantastiskt. Får ha mer honung i ikväll. Och en god vetebulle till det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar