22 februari 2010

OS, vad är det?

Flera gånger den senaste veckan har jag haft följande tankegång när jag hört någon prata m sprint på tv:n i samband med OS.

"Hmmm. Sprint. Cykelbyxor och linne. Men vänta, är inte cykelbyxor och linne kallt, jag har ju sett snö när de visat OS? Märkligt. Vart springer de när det är vinter-OS? Säkert inne i någon hall någonstans."

Jag tror man kan säga att mitt sportintresse är rätt lågt.

Sedan förstår jag bara inte alls hela denna karusellen med att man måste vara bättre än alla andra. Och nu pratar jag inte om Jantelagen utan enbart om idrott i allmänhet. Att svettas ihjäl och ta ut sig fullkomligt bara för att känna att man är fysiskt bättre än någon annan? Har aldrig förstått den biten. Mentalt bättre är en helt annan sak. Att vara smartare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar