20 december 2009

Vilken morgon!

Igår på loppisen i billinge fick jag en rejäl allergiattack av fukt eller mögel. Kroppen blir helt utslagen och när klockan ringde 7 vägrade jag tydligen vakna. När jag väl vaknade kände jag mig oförskämt pigg och tittade nervöst på knockan, 9! Jag började jobba 10 och tack och lov ville Uffe köra mig till jobb!

Förresten har bussen en ny tidtabell och en tur är indragen på söndagen, den buss som passar min jobbtid bra. De går halv nio och halv elva sedan en gång i timmen hela dagen. Men halv tio är borta. Varför undrar man?

Har rast nu och skulle lägga undan en burk romsill från ringsjöfisk men den var slut! Så nu får jag springa till konkurrenten efter jobb som också är återförsäljare som snällt la undan en. Måste ha sillen och måste hinna med bussen, jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar