16 december 2009

I love my värmepump - del 2

Igår fick jag elräkningen för november.

Förra november hade jag elementen igång på grundvärme (ca 15 grader) och eldade konstant för att få upp värmen = alltid kalla morgnar och kvällar innan jag efter ca 2h fått upp värmen.

Månadsräkningen för november förra året låg på 1.988 kr och innehöll då hushållsel samt uppvärmning med element till 15 grader max.

Jag har inte eldat en enda gång under denna november för att få veta vad uppvärmning med enbart värmepump kostar/hel månad.
Alltså innehöll novembers räkning hushållsel samt uppvärmning 18/24 grader (natt/dag).
1.290 kr!!!
Bara på denna månaden har jag sparat ca 700 kr jämfört med förra året och fått ett konstant varmt hus = behöver inte springa till kaminen varje halvtimme.

Igår ringde dessutom säljaren och informerade att om de fick en ny kund för luftvärmepump som gav dem mitt namn som rekommendation fick jag en check på 1000 kr/ny kund hos Ica Maxi.
Så om någon därute ändå tänker köpa en pump från IVT så snälla gör det med att uppge mitt namn, maila mig!!! Hihi

1 kommentar:

  1. Oj! Det är ju stor skillnad verkligen! Skönt för dig vännen att du har fått in pumpen...

    SvaraRadera