14 december 2009

Boken till Baltis


Snabbt som attans kom denna hem från AdLibris.
.

Bläddrade runt lite och den verkar mycket seriös. Halva boken gick igenom hundens anatomi, skelett, muskler, senor och lymfpunkter.
.

Massor med 'how-to'-bilder!
.

Denna är ju kaxig.
Provar jag denna lovar jag att han ska testa den på mig också, nån måtta får det väl vara kärring? utbrister han.
.
Min hund har inga som helst problem att stå på bakbenen och sätta tassarna på mina axlar. Ska jag dessutom sträcka upp hans armar blir han ju längre än mina 172 centimeter och då sabbas hierarkin i det här hushållet. Pondus - gone forever.
.
Låt aldrig hundens huvud vara högre än ditt - du berättar då på hundens språk att den har högre rang än dig (sen kissar den på dig, haha nej det gör den förhoppningsvis inte - men risken finns).

3 kommentarer:

  1. Kan man träna på människor också?
    Ställer upp som träningsobjekt och lovar att inte utföra naturbehoven på dig. Ledaren vet jag redan vem det är:))

    Puss, Ma__

    SvaraRadera
  2. Låter som en spännande bok! Ska jag ha med mig i bakhuvudet! O om jag inte ser fel, så är det ju en sån sötnos som är på bilden som vi ska skaffa när det väl blir dags.. :)

    SvaraRadera
  3. ... vet inte om jag tycker att han ser så bekväm och avslappnad ut dock...

    SvaraRadera