31 december 2009

Resumé 2009

Årets bedrift:

Börjat träna på allvar, lyckats att arbeta halva året extra vid sidan om studierna och ändå klarat alla tentor.

Årets bittra:

Att jag inte gjort någon budget detta året heller.

Årets semester:

Fick inte mycket semester i år, hela sommaren gick åt till jobb och sommarkurs 100 %. Ser däremot fram emot vecka 11 på snowboard!

Årets nytillskott:

En gammal vänskap fick nytt liv och en ny fin vän kom in i mitt liv. Fick min första killkompis i vuxen ålder och fick en riktig bästis i min tidigare sambo.
Startade bloggen i april och har lyckats med 1323 inlägg. Inser först nu hur aktiv jag faktiskt är och hur mycket roligt jag ser till att göra!

Årets förlust:

En äldre vän gick bort och honom saknar jag pratstunderna med. Gick från sambo till singel.

Årets vuxenpoäng:

Ett år till med studentekonomi + eget hus gick ihop. Varit en bra extramamma till styvbarnen. Fått extrajobb. Nästan klar med körkortet.
Har väl de flesta vuxenpoäng man kan ha vid det här laget.

Årets fysiska förändring:

- 16 kg sedan på med 4 kg muskler, samma klädstorlek trots ökningen!

Årets nya kändisförälskelser:

Ingen ny, fortfarande förtjust i Colin Firth och beundrar JR Ewing makalöst mycket

Årets läsupplevelse:

Twilight utan några som helst konkurrenter

Årets insikt:

Har insett att det är helt ok att vara så egoistisk som jag är, man kan vara det på ett ödmjukt sätt. Jag ska vara sambo med mig själv resten av livet och ser till att må väl och lyssna på magkänslan. Stormtrivs i mitt eget sällskap.

Årets tvbesatthet:

Hollywoodfruar och Ullared var jag ju bara tvungen att se.

Årets fest:

Krogrundan slår ju allt.

Årets shoppingpryl:

Blir nog min DKNY klocka i guld eller luftvärmepumpen : ) it's a tie...

Årets höjdpunkt:

Dagarna jag fick njuta i min paradisträdgård i somras.

3 kommentarer:

  1. Du har verkligen hunnit med mycket bra positiva saker 2009!
    Men tyckte jag saknade en sak i listan, rökningen..?
    Eller den är tillbaka igen?
    Har fungerat på att läsa Twilight böckerna, men är osäker på om jag kommer uppskatta dem. Var dem så bra som folk säger? Trots man sett filmerna innan?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Sluta-rökningen är så pass färsk så jag ser det först som en framgång då det gått längre tid.
    Jag tyckte att Twilight-böckerna var sååå mycket bättre än filmerna, tyckte du om dem så tycker du nog ännu bättre om att läsa dem.

    SvaraRadera
  3. Då ska jag se till att införskaffa böckerna när jag läst klart det jag läser nu! :)
    O fortsatt "heja" till sluta-röka"! :)
    KRAM

    SvaraRadera