30 december 2009

Denna uselt tidiga morgon

Är snart vid bussen på väg mot jobb och det har snöat ett tunt lager. Men värst är dessa polarvindar som biter i kinderna. Köpte mig en rånarluva när jag först flyttade till dessa isande kalla trakter men den slängde jag för jag nändes inte skrämma grannskapet. De fanns dessutom bara i svart. En rosa hade kanske inte givit samma effekt.

Egentligen skulle jag sluta 14 idag men blev tillfrågad och tackade ja till att jobba till 18. Det kan man ju ångra nu men jag vill ju att de i första hand frågar mig om jobb och då får man ju se till att oftast tacka ja. Däremot ska jag anmäla mig som frivillig att gå hem tidigare om det är för få kunder mot antalet kassörskor. Jag vet ju hur stirrigt det var på lillejulafton, kanske blir det samma idag?

Ha en förträfflig dag, kära läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar