13 december 2009

Tips till kunder i mataffär

Det finns flera grejer jag har åsikter om angående kunder.
  • hur tänker ni som bygger varuberg? Bygger du ett berg lovar jag att skita i att lägga äggen vid sidan om bandet och jag kommer skratta inombords då jag hör äggen knäckas längst ner när läskflaskorna trycker sönder dem.
  • vet du att du har problem med perspiration (svett)? Då tycker jag att du ska lägga en deo i vagnen, jag lova att inte ge dig en reprimand för att du öppnat förpackningen och använt den innan den betalats.
  • hälsa! Har du haft en skitdag, fine, du kan i alla fall hälsa. Jag är av den sortens kassörska att jag skämtar och ler, din dag blir nog bättre om du i alla fall är trevlig. Surar du så se inte så förvånad ut om jag inte ens berättar vad det kostar utan anser att du själv är kapabel att titta på displayen vid kassan.
  • det är 2009, vi använder dator!!! Jag har fan ingen aning om priset är 30 kr för två paket smör. Vi har typ 20.000 artiklar i butiken, jag måste kolla streckkoden på varan för att veta vad extrapriset är. Fråga istället..."kan du kolla...etc."
  • kuponger. Har du kuponger? Lägg dem på det lilla bordet framför mig och säg gärna till! Lägger du dem på bandet hamnar de under vågen och för att jävlas låtsas jag som att jag inte fått dem och låter dig leta dig fördärvad. Efter en stunds pina för din del föreslår jag att de kanske hamnat under vågen och hittar dem där.
  • Slicka inte på fingrarna! Ta hellre lite extra tid på dig för att få upp sedlarna från plånboken, slicka inte på fingrarna för att få upp dem! Jag lovar att slicka på växeln du får tillbaka om du gör det.

Bara lite tips.

2 kommentarer:

  1. TACK! För att du får mig på så bra humör och får mig att skratta lite mer än vad jag hade gjort annars på min arbetstid med din underbara blogg! :)
    Du har ett så härligt sätt att skriva och uttrycka dig på! Kan inte låta bli att dra på smilbanden!
    Lova att du informerar mig när du slickar på växeln första gången! Det skulle förgylla min dag markant! :)
    Varma kramar till dig

    SvaraRadera
  2. Jag har ett stort leende på läpparna. Jag skrattar o skrattar. Så sant så sant=)

    SvaraRadera