31 december 2009

Baltis inflyttningspresent

När Baltis flyttade hem till mig köpte jag rätt mycket prylar eftersom han var min första hund och med honom följde bara ett halsband.
Jag läste att en hund bör ha en matskål som är lika hög som skuldrorna så att nacken inte belastat felaktigt när de äter.



Efter lite surfande hittade jag dessa som jag köpte från en leverantör i USA. Jag ville ha vackra skålar eftersom de står framme alltid och extra roligt var att de fanns med motivet Golden retriever.
De är i mitt favoritmaterial gjutjärn och är lika snygga nu som de var för fem år sedan! Däremot kostade de runt tusenlappen per styck så jag får hålla mig till denna rasen resten av mitt liv som hundägare (förvisso inte mig emot...)

: )




1 kommentar:

  1. Riktigt fina skålar!
    Såna hade jag mycket väl kunnat tänka mig när det blir dags! :)
    Visste inte det om att dem skulle ha så höga skålar. En bra lärdom!
    Kram

    SvaraRadera