13 december 2009

Iskall morgon

Strax på jobb och magkänslan har inte riktigt berättat hur dagen kommer att bli ännu.
Att det är minusgrader känner jag, himlen är ganska molnfri och soluppgången är magiskt vacker!

Gick ut i morse för att kolla temperaturen men fastnade i dörren i uterummet för det prasslade rejält i skogen utanför tomten, såg tyvärr aldrig vad det var.
På väg till bussen sköts det hej vilt i skogen, känns ju hyfsat kul när man inte har hjälm och skottsäker väst :-S
När jag läste psykologi i Lund studerade vi fenomenet då jägare i tron att de skjuter vilt istället skjuter en människa i orange väst. Det finns en logisk förklaring men den orkar jag inte dra nu. Den gör i alla fall att jag inte känner mig särskilt trygg på cykeln!

Ha en bra söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar