28 december 2009

Nattdags

Då var kvällen slut och imorgon är det en ny jobbdag! Det blev en timmes powernap i soffan tillsammans med hunden som låg på rygg och snarkade. Det gjorde vi båda två misstänker jag.

Då mina älskade flickor inte verkar behöva lyfta ett finger hemma har en del av kvällen gått åt till att städa. Hur tänker man när man lämnar en soffa full med chipsbitar och är 15/18 år??? : ) jag tror inte man tänker alls faktiskt.
Jag säger till på skarpen med en hel del, bara för att vi ses sällan betyder inte att jag har bomullshandskarna på men de glömmer och då de kommer hit igen får man börja om från början igen. Byt toarulle, vik ihop filtarna, skölj disken, lämna inte tandkräm i vasken, fråga om någon annan också vill ha dricka bla bla bla. Listan kan göras oändlig. Likaså anledningarna till att jag älskar dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar