31 december 2009

Ny dag på jobbet

Står nu och väntar på bussen, iskristaller har lagt ett vackert vintertäcke över kuren.

Stannade inom Emma för hon var snäll och köpte med sig en flaska champagne från systemet igår. Både hon och Lina erbjöd nyårsfirande men ikväll ska jag laga mig en festmiddag och mysa i soffan med min raketrädda hund. Igår fick jag en boll med fetvadd av Karin som jag ska testa att stoppa i öronen. Om inget annat så blir han väl fokuserad på att han har något fluffigt i öronen. Dessutom gör jag leverpastejmackor i tärningar och varje gång det smäller får han omedelbart en bit. Då associerar han efter ett tag det obehagliga med något positivt och vid tolv går det då hyfsat. Tyvärr gör hans minne att när det är dags ett år senare är allt glömt.

1 kommentar:

  1. Kan du inte inviga boken om hund-massage ett par timmar före tolvslaget, så kanske han är lite mer avslappnad?

    Puss, Ma__

    SvaraRadera