23 december 2009

Med i kassarna hem... mat


Mina favoriter, alltid dagsfärska bullar. Idag blev det köp av sorten 'hantverkaren'.


I'm a sucker for klenor. Inne på Tivoli kan man köpa megaklenor som är ca 40 cm långa och 5 cm breda. Jag klarade att stå emot i år men det var för att jag redan satt i mig två av dessa i modell mindre... ; )


De perfekta rostbröden om man ska göra Club Sandwich, de är superstora! Jättebra att ha i frysen.


Jubileumssmak i jubileumsburk från Den gamle fabrik. Fem olika röda bär i en enda smaskig sylt!


De obligatoriska coctailkorvarna till julbordet!
,

Ostehaps i storpack (pressad ost man äter som snacks).
.

Den arabiska osten Gybna Baida som ska bli spännande att testa i en sallad.
.

Universalöppnare. Klarar att öppna burklock, kapsyler och petflaskor. Testade den på en syltburk och blev stormförtjust!
.

Och sist men inte minst de traditionella danska äppelskivorna (som inte innehåller äpplen) som ska värmas i ugnen på julafton och serveras med florsocker och sylt...mmm

1 kommentar:

  1. Myycket god mat!
    Men jag som älskar äpplen i bakverk blev besviken när jag första gången smakade de danska äppelskivorna.

    SvaraRadera