16 januari 2012

Vilosöndag och energimåndag

Igår kom D på förmiddagen och självklart gick timmarna alldeles för fort innan han åkte hemåt igen. Men vi hade en mysig dag med skogspromenad, god lunch och soffmys framför kunskapskanalerna. Jag behövde verkligen en vilodag efter träningen i lördags men hade förvånande nog bara träningsvärk i mage och triceps varav den senare var rätt grym : )))

Idag gick Baltis och jag och hämtade Kajsa för vad jag planerade skulle bli en långpromenad i medeltakt och kom just när hönsen fick julens pepparkakshus att kalasa på. Men hade lite spring i benen och fall i fall redan löparkläder på så det blev 11 km intervaller rask promenad/jogg. Är hemma igen och ska strax inta rester av en lasagne jag hittade i frysen och sen dusch och disk innan kvällen startar!

Snart ska de börja hugga ner ett granparti en bit från mig och vilka skogsmaskiner det finns... enorma!

Fastän man joggar hinner man njuta av allt vackert naturen har skapat. Här fick jag knäcka isen och sabotera konstverket för hundarna var törstiga halvväga hem.

Mördarbacke ett av två på sista biten hem. Är faktiskt lite mer brant än den ser ut här på bilden men framförallt så tar den ju aldrig sluuut!!! Idag blev det jogg uppför alla backar jag mötte och oftast nerför också vilket ju är väldigt tacksamt när pulsen ska ner igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar