28 januari 2012

Cirque du Soleil - Saltimbanco


Ikväll var det så dags att se lite nycirkus! Gillar inte när man släpar in djur i tält och får dem att göra konster utan håller mig därför till människocirkus.


Hade man kunnat få allt hade jag helst sett showen Allegria men denna var bra, dock inte fantastisk. Är inte jätteförtjust i clowneri och flams och det var en hel del sånt i Saltimbanco. Men det var helt otroligt att se alla dessa akrobater vika sina kroppar : ) och det jag gillar mest med Cirque du Soleil är att det pågår så mycket på scenen hela tiden så man vet knappt vad man ska välja att titta på! Kostymerna och sminkningarna är ju inte heller av denna värld, amazing...

1 kommentar:

  1. Tack Snuttan, för den fina upplevelsen:)))
    Kände mig som en akrobat igen när minnena dök upp, en fd akrobat menade jag, hihi:))) I sommar skall jag iaf prova om det fortfarande går att hjula!
    Ger dig den största kramen som finns!!!

    Puss, Ma__

    SvaraRadera