5 januari 2012

KonsumentHäxan flippade ut på Preem i Hörby

Ja det var ju det där paketet jag hämtade ut idag på Preem. Det har ju en alldeles egen story det. Ni som känner mig irl vet ju vilken inställning jag har till hur servicepersonal ska bete sig. Är benhård, men jag har själv jobbat med service i så många år och det är inte tillåtet med en dålig dag som går ut över kunderna.
En kund som uppför sig bra eller neutralt ska inte mötas med något annat än en jädrans trevlig attityd. En kund som uppför sig mindre bra eller illa ska ha bra service men då anser jag det är ok att inte behöva ge det där "lilla extra" om man inte känner för det.

Jag uppförde mig som kund väldigt bra först i tisdags när jag gjorde första försöket att hämta det.
Sen väääldigt illa.
Inkluderat fingerpekning.

Well, återger mitt näst sista besök så här...

* * *

(En man står i kassan när jag kommer in och jag hör slutet på en konversation som kan ha handlat om utlämning av ett paket som inte blev utlämnat)

Jag: Hej! Jag har ett paket jag skulle vilja hämta ut!

Kassörska: NEEJ!

(Hon dyker ner bakom disken och fumlar med sladdarna till datorn som hennes kollega redan fumlar med)

Jag: Va'?

Kassörska: Datorn funkar inte så det blir inget paket.

Jag: Nähä.

(Tystnad och fortsatt fumlande)

Jag: Men har den just gått sönder så det är lönt att vänta eller?

(Dyker upp från golvet igen och stirrar på mig)

Kassörska: Den har varit sönder i (höjer rösten marknat) FÖRTIOFEM MINUTER.

Jag: Jaha, men kör då Posten ut paketet än om jag bor i Linderöd för jag har inte lust att åka in hit enkom för att hämta ett paket igen?

Kassörska: Det får du väl fråga Posten???

Jag: Ja men nu är ni ju Postens ombud, ni borde veta sånt.

(Hon dyker ner på golvet igen, jag står kvar eftersom jag ska handla också)

(Efter något som känns som en minut reser hon sig långsamt och spänner blicken i mig)

Kassörska:(utbrister i en mycket irriterad ton) Jaaa??? Vad väntar du på???

(Nu anser jag att jag varit trevlig tillräckligt länge och flippar ur fullständigt)

Jag: JAG VÄNTAR PÅ ATT FÅ HANDLA

Kassörska: Jaha, oj, ja men då går det ju br...

Jag: MEN DET GÖR JAG NÅGON ANNANSTANS

Kassörska:  Nej men det ordnar vi, inga problem!

Jag: DET ÄR FÖRSENT FÖR DET NU (vänder och går mot dörren)

Kassörska: Nej men jag kan ta det här!

(det är nu det går helt överstyr med mitt humör och jag tar upp fingret och pekar på henne och spänner mina nu fullkomligt nattsvarta ögon i henne)

Jag: NÄHÄ DU FÖR SÅDÄR BETER MAN SIG INTE MOT EN KUND OM MAN VILL HA EN KUND KVAR. ALDRIG NÅNSIN MER JAG KOMMER HANDLA HÄR FÖR DU ÄR SÅÅ OTREVLIG.

(Försöker smälla igen butiksdörren men det går sådär för den är självbromsande och det känns ju lite som antiklimax just i detta ögonblick)

* * *

Det tog mig de där tjugo metrarna över på andra sidan gatan till Shell för att ilskan skulle rinna av mig och bli mild igen. Handlade min svartcola där istället och gav dem löftet om att de nu hade en mycket trogen kund framöver.

Tyvärr fick jag ju återvända idag för paketet ville jag ju ha. Såg att det var den otrevliga kollegans kollega som fumlat med datorn som stod bakom kassan. Hon blängde. Alltså är hon också en fubbick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar