13 januari 2012

Fredagen den 13e eller paraskavedekatriafobi

Fredagen den 13e betyder egentligen inte otur för någon idag utan kommer framförallt från att påven Clemens V 1307 gav order om att Tempelriddarna skulle fängslas och torteras vilket startade just fredagen den 13e. Men både bra och dåligt har hänt idag och så är det väl de flesta dagar?

Tog med Kajsa på Baltis och min långpromenad och lycklig blev väl hon! Tittade på fina men genomsmutsiga hästar : )

Baltis blev till slut kompis med arga Selma efter att Selma och Kajsa hamnat i slagsmål. Han är ju en riktig diplomat, fattar han väl att Kajsa blir förbannad när han visar andra tikar positiv uppmärksamhet??? ; )

Sen tog jag en lång travritt med Athlowe i vackert solig skog. Kände ju att det inte räckte med träningsvärken efter veckans pass utan behöver lite värk på insidan av låren också.

Perfekt dag att vara utomhus nästan hela dagen!

Kom hem och såg genom fönstret i gäststugan att fiskarnas armatur var släckt och när jag kom in upptäckte jag tyvärr med näsan massdöd i akvariet... Några få fiskar kvar som kippade efter andan för det var för lite syre i vattnet. Så jädrans trist med tanke på hur dyra de är : (

Strax dusch och mat sen ska jag inte röra mig från soffan annat än för att byta dvd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar