28 januari 2012

Fortfarande oskuld...

När jag köpte Baltis var hans uppfödare på mig konstant i början att ställa ut honom. Men han var ett monster och jag ointresserad så det blev aldrig av. Jag har däremot lovat honom att inte behöva dö oskuld... Men trots att han är så vacker för sin ras har det inte blivit aktuellt pga avsaknad av utställningsmeriter.
Idag däremot fick han sin chans! En granne frågade i veckan om Baltis fick para sig med deras blandras och självklart svarade jag JA å Baltis vägnar. Vi träffades idag på förmiddagen och först verkade det lovande! Men han tog inte sin chans och det berodde trodde den erfarna i sällskapet på att han aldrig gjort det förut och att det nog var en eller två dagar för sent än om tiken var väldigt villig fortfarande.
Så nu har jag hållit min del av löftet och han valde att inte ta chansen. His loss...


Innan vi gick hemåt igen fick han i alla fall leka med en annan kompis och hennes två valpar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar