12 januari 2012

De där idealen...

Man har ju sett dokumentärerna om hur modeindustrin retucherar samtliga bilder i modemagasin och reklamaffischer. Så de där kropparna tar jag alltid med en nypa salt.

De flesta har ju delar av sina kroppar man gärna bytt ut/opererat eller kämpar med att omforma. Blev så uppenbart medveten om hur tokiga sådana tankar är ikväll på träningen.

Framför mig på skivstångspasset stod en tjej som hade ganska snygga armar och jag tänkte att det hade ju varit kul att ha hennes. När vi började lägga vikter på stången hade jag nästan dubbelt så mycket på min jämfört med henne. Fick en funderare, hennes armar eller mina med bra styrka? Hade nog behållt mina med bra styrka.

Snett framför mig stod en annan tjej med riktigt sportig kropp, hon hade snygga lår och matchande rumpa i sina tighta träningsbyxor. I duschen såg jag att hon hade inte tillstymmelse till midja och så mycket celluliter på lår och rumpa att jag inte kunde räkna groparna.

Det är inte så att jag nojjar över hur jag ser ut men man blir ju matad med bilder på olika ideal som självfallet är många till antalet. Men det hade varit så väldigt intressant om alla som hellre vill ha något annat än vad de har får välja ut sitt ideal och sedan plocka av klädernapå denna. Kan tänka mig att många hade blivit förvånade och känt sig lite mer nöjda med hur de faktiskt är skapta.

Själv vill ha behålla allt jag har, tillhör den gruppen som bara jobbar med att omforma det lite ; )

1 kommentar: