19 januari 2012

Lurvens liv på en pinne

Det går ingen nöd på Plutten numera. Inte annars heller för den delen eftersom han älskar sitt dagis som han är på 12h om dagen... Men nu när jag är hemma så har vi mysiga dagar tillsammans!

...bygger kojor... han är inte lika övertygad om kojans mysighet då han nog fattar att det är skitsnack. Tills min överröriga gäststuga är rensad och städad hänger jag nämligen tvätten precis ovanför hans säng. = KOJA tycker jag låter bättre.
Hmmm... säger Pooi.

...hänger i stallet...

...äter morötter...

Och joggar, promenerar och när matte är iväg och tränar på Friskis sover man i hennes säng tydligen.

Livet på en pinne : )

Själv har jag idag varit och beskådat fransförlängning då min Lina vill att jag gör det på henne då man inte kan göra det på sig själv.
Sen stack vi till gymmet och väl hemma blev det lite fix innan jag begav mig till stallet för en kvällsritt. Ikväll ingick ett panic-moment för hästen med galopp på stället och ett antal cirklar innan jag fick honom så pass lugn att vi kunde fortsätta framåt. Ett par frustande mot himlen likt trumpetljud ingick också ; ) Orsak? Vi red förbi en hage i beckmörkret som uppenbarligen innehöll en häst som blev lika paff som vi blev och som kom galopperande och gnäggande emot oss... imorgon en ny långtur men i dagsljus!

1 kommentar:

  1. Kallabalik i skogen?
    Skickade sms till J, inget svar. Kollade de lagrade uppgifterna. Hm... enbart landsnumret:)
    Nästa gång jag besöker dig, kommer jag med huvudet under armen:))

    Puss, Ma__

    SvaraRadera