9 januari 2012

Träningspepp

Ibland kan man ju känna att det saknas motivation för träning...eller? Jag som ganska länge haft 12h-dagar inkl pendlingen har haft svårt att hitta tid till pass hos t.ex. Friskis och nu när det är så mörkt är det kanske mindre roligt att springa i skogen! Så ett tag har jag fått nöja mig med cykling, ridning ett par gånger i veckan och långpromenader med vovvs. Självfallet helt ok men jag vill träna ännu mera!

Ett tips är att skaffa en överblick över hur mycket man får tränat. Här i bloggen har jag träningsschema i högerkolumnen och så fort jag tränat skriver jag in det där. När man ser hur mycket det blir fungerar det faktiskt som perfekt peppning! Det är roligt att fylla på och man känner sig stolt över att man är duktig på att röra sig! Det gör också att man med gott samvete kan ta en träningsfri dag eller två om schemat i övrigt är fullt med härliga motionsformer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar