24 januari 2012

Inte vidare idylliskt

Dagens vinterpromenad började så fint! Med vacker sol och efterlängtade d-vitaminer! Beundrade snökristallerna och valde modigt nog vägen som går genom vildsvinens favoritgranskog. Inte lika idylliskt när vi kom upp i gläntan där man får vända tillbaka då det tar massor med blod i snön och fåglar som irriterat kraxade för att vi stört dem i middagen...

Annars har väl dagen mest bestått av administrativt jobbdatortjafs och ett negativt besked ang jobb. Men ok ändå för jag visste ju att det skulle gå till en intern men det skulle ju i sin tur ge en annan öppning som jag hoppades på. Men det positiva var att personalchefen på företaget tyckte så bra om mig och min profil att han skulle hjälpa mig med att söka jobb i sitt nätverk och tipsa mig om vägar jag kunde söka mig vidare på.

Nu är jag på väg till en födelsedagsmiddag där jag för några timmar ska försöka glömma sorger och besvär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar