3 januari 2012

Min trogna vän cykeln & jag

Efter träningen åkte jag till Malmö för att hämta hem benställningen till nya akvariet. Rätt stor och otymplig om jag får säga det själv. Men hem skulle den ju för fiskarna måste få nytt hus innan helgen.

Kommer till Linderöd där det liksom i Malmö regnar rejält och blåser stormvindar. Motvind hem så klart!
Vatten i ögonen.
Fick klättra in i benställningen och cykla med den som om jag vore fisken.
Välte två gånger av sidovindar när jag satt på cykeln.
Cykeln välte två gånger när jag ledde den i uppförsbacke.
Benställningen gled bakåt när jag råkade cykla ner i en grop och gav mig en fin smäck rakt i pannan.
Mina jeans som redan var sadelslitna på insidan av låren från allt cyklande valde att spricka. För att sen för varje tramptag spricka vidare runt om hela rumpan och ge mig fina 90tals-jeans som tagna ur ett gammalt avsnitt av 90210.
Svor som en borstbindare kan jag säga.
Funderade även på att gråta en skvätt men lät bli och asgarvade istället.

Note to self:
Choose your battles carefully...

2 kommentarer:

  1. Men älskade lilla vän. Varför ringde du inte? Jag kunde kört dig!!! Puss

    SvaraRadera
  2. Haha, den tanken slog mig aldrig ens : ) är man självständig då mån tro...?

    Tack för att du är så snäll <3

    SvaraRadera