19 april 2009

Vardagslyx

Tänkte recensera lite produkter jag fick hem förra veckan från eleven.se.


Aquolina body milk "florsocker" - ganska dryg då man bara behöver en liten klick och den är ganska vattnig men sugs upp direkt, doften är ljuvlig. Finns i massor av dofter och även i 500 ml-flaskor. Nästa beställning blir en stor flaska av denna och en liten med en ny doft. Min flaska är 250ml och kostade 89 kr.


Braun SatinPro Satin Ions 2200 - jag har länge varit på jakt efter en ny hårtork då håret tar ganska mycket skada av temperaturer över 80 grader och jag inte visste hur varm min var. Denna har max 70 grader och trycker man in en knapp på ovansidan "sprutar" den satinjoner som motverkar att alla korta hår ställer sig rakt upp. Jag är verkligen nöjd med den och det kändes som att ha använt en hårinpackning så mjukt var håret efteråt.
Lite besviken blev jag när jag nu gick in och kollade på den, nu var den slut på hemsidan och en ny hade kommit från Braun som hade samma effekt med satinjoner men den var speciellt för färgat hår. Men på den stod det inte uttryckligen temperatur max 70 grader så jag köpte nog rätt! 599 kr.

Rose & Co Beeswax vanilla lip salve - jag är omåttligt förtjust i läppbalsam och har en hel del. Runda plåtburkar med shabby chic-motiv kan jag inte säga nej till. Denna smakar verkligen vanilj och är en ny favorit, 89 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar