30 april 2009

Paket...

Hittade dessa paket i brevlådan idag! Från Bellme.se och AdLibris.



















Biotherm Baume Corps nutrition intense, 400 ml

Jag har använt denna i flera år och då den är ganska dyr är jag lite sniken. Men de hade den för 199 kr/st på Bellme.se för en månad sedan och äntligen har den kommit! Det var ca halva priset och jag blev jätteglad. Den har en doft av aprikos och absorberas bra, man känner sig inte kladdig mer än ett par minuter. Jag hade några flaskor redan så nu klarar jag mig i minst ett år och behöver inte heller snåla med den! Har den med på träningen i Hörby och då det är ett antal dagar i veckan går det ju åt en del av den.













Gräs och bambu av M & B Hansson, 160 sid, 210 kr

Boken verkar jättebra, fick en del tips om skötsel och plantering av mitt nya pampasgräs och där är ett stort lexikon i det också. Vann en påse fröer igår på Tradera av det rosa pampasgräset och idag läste jag i boken att det är oerhört sällan det blir ett bra gräs av frösådda gräs. Det tar inte med generna från moderplantan och det var ju synd. Men för 15 kr kan man ju prova i alla fall. Det fanns mängder med inspirerande bilder av att inreda med gräs och förutom fler plantor av pampasgräs ska jag skaffa elefantgräs. Länge har jag suktat efter bambu men de är ju så förbaskat dyra? Tar hellre många perenner när jag handlar än en liten bambu. Men då får jag ju heller aldrig min bambu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar