24 april 2009

Mullvadsjakten påbörjas snart

Min MoleStop Solar har slutat fungera och efter ett antal mail har Soveco satt diagnosen att ny motor och vibrationsstång behövs. Nypriset är rätt högt och en reparation var ett bättre alternativ trots fraktkostnad fram och tillbaka. Jag tycker inte att jag innehar rätten att döda ett däggdjur för att jag är irriterad på djuret och valde istället att köpa denna produkt som rekommenderades av Sveriges lantbruksuniversitet. Dess vibrationer irriterar mullvaden och efter ett par veckor ger den sig av till någon annans trädgård istället ; )
Den räcker 1200 m2 och min har fungerat ca 4 år. Inte så länge med tanke på priset men jag investerar gärna i en reparation för att slippa alla dessa jordhögar för mullvadarna sticker verkligen.

MoleStop Solar 1750 kr inkl. moms

Betalningsfrist för alla fakturor är 30 dgr OM inget annat är överenskommet. Oftast när man klickar i en ruta vid beställning "jag godkänner köpvillkoren" står där kortare tid och då kan man inte förhandla när man klickat i rutan. Jag mailade Soveco och ville ha 30 dgr istället för 10 dgr som de annars har och vi kompromissade till 20 dgr.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Du måste vara medveten om att på samma sätt som tändstiften måste bytas i en bil efter viss tid, så gäller precis samma sak för motorn i Mole Stop — den slits ut....
    Förstår att du för övrigt är nöjd med din Mole Stop.
    Mvh AB SOVECO INT. / Pelle Båth

    SvaraRadera
  2. Jag var grymt nöjd med min Mole Stop och har tyvärr inte fått tummen loss att skicka in den så jag får maila er om nytt kostnadsförslag!

    Saknar den verkligen varje vår när snön försvinner och uppvisar alla mullvadshögar för med den hade jag INGA!

    SvaraRadera