23 april 2009

Löplabbet

Jag har märkt på kvällen efter det att jag varit ute och joggat att det gör ont i den ena benhinnan. Skorna jag springer i är inte löpskor och det är ju ett måste för att inte skada sig. En inflammation i en benhinna kan ta månader att läka ut och det har jag inte tid till. Så det blev ett pit-stopp på Löplabbet i Kristianstad efter föreläsningen idag. VILKEN service de har! Först fick jag stå på en genomskinlig plastbox med spegel under för att de skulle se hur jag belastade foten (plasten färgades där foten hade kontakt med materialet). Efter det fick jag springa på ett löpband medan de filmade fötterna bakifrån för att se i vilken vinkel jag böjde fötterna vid löpstegen. När det var klart hämtade hon tre par skor som passade min löpstil och fot.
Gissa om jag blev glad när de som passade bäst var vit-rosa! De andra var vit-orangea (usch...) och blå-grå (såg ut som herrskor). Ska hämta ut dem samt två par av löplabbets löpsockor på måndag!
Mizuno Wave Fortis II Running, 1100 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar